Symptomene
Det er gode grunner til å bli skremt av en del av de politikerne, partiene og bevegelsene som nå vokser frem i Europa og USA. Men i realiteten er de bare symptomer på grunnleggende problemer, og så lenge problemene består, spiller det ingen rolle at "riktige" politikere og partier vinner valg. Symptomene vil likevel spre seg fordi vi allerede er inne i en ond sirkel.