Redaksjonelt

God sommer til en nasjon som nå ror samme båt

En ny sommer står for døren. Vi vil takke våre trofaste lesere på det varmeste for all støtte og interesse for vårt arbeid. Uten dere, ingen HRS, ingen rights.no. I kveld står Norge samlet i spenning foran VMs tredje kamp for Braut Haaland og det fantastiske mannskapet vårt, denne gangen mot et knallsterkt Frankrike. Som nasjon har vi vist en hel verden hva vi er laget av, et ustoppelig samhold. Og "hele verden" ror sammen med oss nå. Norge har med dette skapt verdenshistorie - uansett hva utfallene av de neste kampene blir.

Det er nesten ubegripelig det som har skjedd: en velregissert og genial gimmick med et ikonisk bilde av «guttene våre» i all sin vikingeprakt. Og folket ledet an av de mest ihuga supporterne fulgte opp i vikingenes spor, der de tok seg frem på elver og hav i sine erobringstokt. Bildene av nordmenn som ror går verden rundt. Det er knapt en eneste sjel der ute som ikke har fått med seg det roende folket fra nord. For en energi!

Sjeldent har vi opplevd et sterkere samhold og en sterkere glede som nasjon. Et fellesskap som mang en nasjon – og regjering – i disse dager misunner oss. Nordmenn, som til vanlig er kjent for å være et ganske reservert folkeslag, har åpnet armene for verden – og blitt tatt imot med varme og de bredeste smil.

Verdens dyktigste reklamebyrå kunne ikke levert varene bedre enn det nordmenn gjør nå. Det er bare å ta av seg hatten for hverandre, for hva lille Norge har klart å skape av glede for stor og liten.

I kveld braker det løs igjen, denne gangen mot en av de største mesterskapsfavorittene, Frankrike. Uansett utfall er vi allerede videre i mesterskapet. Helt fabelaktig. Og eventyret om det norske laget er kun i en startfase. I kveld er det vel knapt en eneste nordmann som ikke sitter i høyspenn foran skjermen – drømmende om nye bragder. Og de kan komme, derom ingen tvil!

Vår frihet

Vi i HRS vil fortsette å være vanlige folks stemme og vise hvilke konsekvenser masseinnvandring fra særlig den islamdominerte verden får på alle sentrale samfunnsnivå: skolen, helsevesenet, politiet, fengslene, NAV, bybildene og det offentlige rommet.

Å verne om frihetsverdiene våre, som gir oss rett til å gå trygt gjennom bygatene med hvem enn vi vil, som gir oss rett til å gå tynnkledd på svaberg og strender, som gir oss rett til å nyte en øl i solveggen, rett til å lese den litteraturen vi velger selv og rett til å nyte musikk og kulturliv.

Det er dette som er Norge. Det er dette som er vår høyt skattede frihet som det virkelig er verdt å kjempe for – hver eneste dag.

Som nasjon er vi alt det islam ikke er.

Vi er svært takknemlige for alle dere som følger med HRS. Vi er svært takknemlige for alle dere som også støtter oss økonomisk. Det er stort – hver eneste krone. Og det gir oss, ikke minst, energi til å fortsette kampen for et godt Norge.

Vi er tilbake med fullt pågangsmot i august.

Vi gir alt – alt for Norge!

Ro! Ro!! Ro!!!

God sommer til dere alle fra Julie, Rita og Hege – og alle andre som bidrar til HRS.