Den kulturelle revolusjonen

Reklame i Oslo som bekrefter islams økende makt

I sentrum Oslo øst lyser en hijab-reklame mot de passerende. Vår nye tid bekreftes: Islam som maktfaktor reiser seg.

En leser gjorde store øyne da han passerte Evita kaffebar rett før Vaterlandsbrua i Brugata, Oslo indre øst. Der troner en selvlysende prangende reklame av en kvinne ikledd hijab. Det er butikken Alsalam i Hausmannsgate som er avsenderen, en butikk der hijab og islamske klær som abaya, selges. På Facebook presenterer Alsalam seg slik:

Leserfoto fra Oslo sentrum øst.

Bredt utvalg av varer innen:

Hijab & Sjal, Abaya, Arabisk Kjole & Jalabiya, Håndlagde produkter, tepper, duker, Bilder.

Innsenderen kommenterer reklamen slik: – Når kvinneundertrykkende plagg blir mainstream. I Oslo. Hurra!

Tankene går til neste generasjon, og de går til, ikke minst, iranske flyktninger fra Khomeinis hijab-regimet.

Og tankene går til de modige kvinnene i gruppen My Stealthy Freedom i dagens Iran, som kjemper for frihet og mot tvangsplagget hijab, og som med dette risikerer både årevis i fengsel og pisking.

Friheten som engang var

Det kanskje mest interessante er at vi fremdeles ikke får en bred debatt i Norge om islams kvinneundertrykking. Mediene, og dermed politikerne, vil kun snakke om det de kaller negativ sosial kontroll. For med dette nye begrepet, kan de samtidig – og ikke minst – peke på kristne sekter. Som om de i sitt snevre omfang var et samfunnstruende fenomen.

Æreskulturen som følger med innvandringen fra den islamdominerte verden, skal helst forbigås i taushet. Selvsagt, for det er den kulturen, som innebærer massiv kvinneundertrykking, voldelig klankultur og taushetskultur grunnet frykt, som får Norge til å endre seg til et mer og mer ufritt land. År for år.

Hovedillustrasjon: HRS-foto