Islam

Coca-Cola hiver seg på islamiserings-toget. Lanserer ramadan-Cola

Coca-Cola frir til de fastende muslimene med halvmåne på flaskene i disse dager. Selskapet prøver seg med en forklaring som mer enn halter. Det handler om "likestilling", "mangfold" og "inkludering". Har Coca-Cola konsultert imamer og islamske lærde i Norge for å klare å dumme seg loddrett ut?

I islamske land er Coca-Cola veldig populært, det samme er Pepsi. At produktet stammer fra hatobjektet USA, er ikke så nøye. Colaen glir ned på høykant året rundt. Dette har Coca-Cola som selskap notert seg. Derfor retter de nå reklamen mot muslimer i Norge. Og hva er bedre enn fastemåneden ramadan, har selskapet resonnert seg frem til, og putter like godt halvmånen på flaskene.

Halvmånen på Coca-Colaflaskene i disse dager.

Neste steg er å få oppmerksomhet, og da går man til Dagbladet, som fremdeles ikke har forstått noe som helst om organisert islams kamp mot friheten. At er det noe islams tekster ikke fremmer, så er det verekn likestilling, kvinnekamp, mangfold og inkludering. Det er tvert om på hvert eneste tema. Men pytt, hvorfor være så nøye med fakta i disse fake news-tidene i MSM?

– I muslimske land har vi en lang historie med å markere Ramadan, på samme måte som vi her i landet har tradisjon for julekampanjer. Nå vil vi for første gang i Norge feire Ramadan sammen med norske muslimer, jubler en lykkelig markedsføringssjef her på berget.

Og forklaringen er:

– Vi vil vise vårt klare standpunkt til mangfold, og hvor viktig det er for samfunnet. Mangfold og inkludering har alltid vært viktig for Coca-Cola. Mange vet for eksempel ikke at vi på 50-tallet var aktivt engasjert i borgerrettsbevegelsen og at Coca-Cola var først ute med å fronte kvinner i reklamekampanjer.

Markedsføringssjefen tror sikkert på det selv. Også at det er glede og fellesskap som er selskapets verdier.

– Vi tror de fleste deler våre verdier, som betydningen av fellesskap og glede. Så forstår vi at ikke alle vil like at vi tar et aktivt standpunkt for kulturell inkludering. Det er helt OK.

Det er bare å minne om hva Khoemini i sin tid sa: «There is no fun in Islam.» Og hva imam Nehmat Ali Shah i Oslo sa i sin tid om kulturell inkludering:

«Det Gud vil fra mennesker, er ikke mulig å oppnå i et flerkulturelt samfunn. Med så mange trossamfunn omkring, forsvinner forskjell mellom dyr og menneske. (…)

«Hvis man gifter seg med en ikke-muslim, ødelegger man meningen med livet. Det er som om en sau treffer en annen sau og tilbringer litt tid sammen, uten tro eller verdier å leve opp til…

Ap-politiker jubler.

Selvsagt fant Dagbladet frem til en hijab som kunne si noe vettugt, en Ap-politiker fra Verdal. Fatima Almanea synes Coca-Colas initiativ er «kjempepositivt». Dette er «likebehandling» av beste sort, sier hun videre, hun som representerer alt annet enn likebehandling med hijaben som markør for politisk islam.

Dagbladet fant også frem til en forsker, Nina Marianne Iversen, som synes Coca-Cola med stuntet er «tøffe som gjør dette!».

Tøffe som dilter i de politisk korrekte sirklene der hodene er blåst for kunnskap og forståelse for hva som foregår i vår tid?

Noen som lurer på hvorfor man ikke leser verken Dagbladet, VG, Aftenposten eller dets like?

Takk til leser for tips.